Faceti cunostinta cu site-ul care se potriveste pe orice device.

Categorie: Press

Ati putea innebuni in incercarea de a construi versiuni diferite ale site-ului dvs. pentru a se potrivi fiecarui tip de ecran. Sau ati putea incerca aceasta strategie.

Site-urile nu mai “locuiesc” pe un desktop. Clientii dvs. sunt pe tablete si smartphone-uri, navigand pe Web, cautand informatii, de multe ori cu intentia de a face anumite tranzactii, astfel ca deservirea nevoilor lor pe astfel de dispozitive a devenit extrem de importanta.

Problema apare atunci cand incepeti sa va ganditi la modul cel mai bun de a construi site-ul dvs. pentru mobil. Pentru ce dispozitivele sa personalizati site-ul? Pentru iPad sau mini iPad? Pentru iPhone 5 sau pentru masivul Samsung GS III? Este usor de observat cum acest lucru poate deveni o problema care nu se mai termina. Doar incercati sa deschideti site-ul dvs. pe mai multe dispozitive si puteti vedea astfel pe care dintre ele este usor de utilizat.

Ati putea incerca sa construiti versiuni multiple pentru site-ul dvs. pentru a incerca sa se potriveasca fiecarei dimensiuni de ecran posibile, dar sunt sanse ca site-ul dvs. tot sa nu arate destul de bine pe orice dispozitiv. Sau ati putea folosi ceea ce se numeste Web design receptiv, care este o tehnica care ii permite site-ul dvs. sa se adapteze in mod dinamic, la diferite dimensiuni de ecran.

Ce este un site web receptiv?

Este un site care se adapteaza la orice dimensiune a dispozitivelor, eliminand astfel nevoia de a crea un site special pentru mobil. Pe masura ce dimensiunile ecranelor devin mai mici, un site web receptiv reprioritizeaza continutul si modifica designul sau din mers pentru a satisface nevoile utilizatorilor de pe orice dispozitiv.

Site-ul Fork CMS se adapteaza la diferite latimi de ecran, de la un monitor de computer desktop pana la ecranul de iPhone 3G.

Ce e diferit aici este ca cele mai multe site-uri nu se pot adapta la toate dimensiunile de ecrane. Ele fie apar in format complet pe dispozitive mobile, fie redirectioneaza utilizatorii catre un site web construit special pentru dispozitive mobile. Problema este ca intre desktop-uri si smartphone-uri, o gama larga de dimensiuni de dispozitive este neglijata. Designul receptiv asigura faptul ca fiecare dispozitiv afiseaza continutul dvs. intr-un mod usor de utilizat si atragator, fara a fi nevoie sa creati mai multe versiuni ale site-ului.

De ce conteaza daca am un site care se adapteaza la diverse dispozitive?

Ai putea crede ca, deoarece site-ul dvs. arata bine pe un iPad, nu aveti de ce sa va faceti griji. Ganditi-va din nou. Utilizatorii de tablete nu utilizeaza un mouse pentru a naviga pe site-ul dumneavoastra. In schimb, ei au doar degetele mari si aratatoarele la dispozitie. Daca aveti o lista de link-uri cu mai mult de 40 de pixeli de spatiu in jurul lor, atunci utilizatorii sunt susceptibili de a face greseli atunci cand ating un link. Le cereti utilizatorilor sa completeze formulare lungi? Mai bine ati renunta. Nimeni nu ii place sa tasteze un eseu pe un iPad.

Utilizatorii de smartphone-uri au chiar mai multe nevoi.Nu numai ca isi folosesc degetele mari, dar sunt de asemenea foarte orientati pe un anumit obiectiv. Daca un utilizator de smartphone este pe site-ul dvs., cel mai probabil este pentru vrea sa va sune, sa va gaseasca, sau sa obtina rapid o idee despre ceea ce faceti dvs. Asta inseamna ca aceste informatii trebuie furnizate in mod explicit, cu butoane mari, si avand un site care se incarca rapid.

In cele din urma, web design-ul receptiv a fost recomandat de catre Google ca fiind ideal pentru optimizarea pe motoarele de cautare mobila. Acesta elimina necesitatea pentru mai multe adrese URL si satisface mai bine nevoile tuturor tipurilor de utilizatori de telefoane mobile.

Cui se adreseaza designul receptiv?

Acesta poate fi folosit pentru orice tip de site web care inregistreaza o cantitate substantiala de trafic venind prin intermediul dispozitivelor mobile. Utilizatorii de telefoane mobile sunt la fel de importanti pentru marketing-ul dvs ca si utilizatorii de desktop, si ar putea fi chiar mai valorosi, in unele cazuri. Este important sa li se dea o impresie pozitiva.

Daca intentionati sa va restructurati site-ul in cursul anului urmator, am recomanda sa asteptati si sa va transformati site-ul intr-unul receptiv. Din pacate, refacerea site-ului existent pentru a deveni receptiv poate fi la fel de costisitoare ca si construirea unui nou site web. Este mult mai rentabil sa faceti un nou site web receptiv.

Daca aveti un buget limitat si pur si simplu aveti nevoie imediat de un site web mobil, atunci procedati in mod clasic. Creati un site de mobil separat. Asteptati pana cand aveti posibilitatea sa revizuiti intregul site inainte de a face trecerea la receptiv.

Sursa: http://www.inc.com


Share