icon phone phone_action +(40) 745 270 642 Incepe un proiect

Modul de abordare al vizitatorului

line graphic
triangle graphic
Modul de abordare al vizitatorului

In apropierea biroului meu exista 2 magazine alimentare si de fiecare data cand doresc sa cumpar ceva in pauza de pranz, ma duc la magazinul mai indepartat. Ambele vand aceleasi produse, preturile sunt la fel, insa, de ce aleg sa merg la magazinul mai indepartat? Pentru ca imi place cum ma abordeaza vanzatoarea. Nu imi place de ea ca fizic, ci cum imi vorbeste, imi place tonul ei.

La fel e si asemanarea dintre site-uri si web designul acestora. Fiecare website are un mod specific de abordare al vizitatorului.

Tonul ei este prietenesc si optimist, care intotdeauna ma face sa plec de la magazin cu zambetul pe buze, lucru ce ma face sa revin. Loialitatea mea fata de acel magazin cu siguranta nu este unica, multi clienti revin datorita acestui fapt.

Pe o piata foarte competitiva, unde serviciile si produsele oferite au oarecum acelasi pret de vanzare, la aceeasi calitate, modul de abordare al clientului face diferenta, iar clientul de multe ori nu e constient de acest lucru. Si in web design ca si in alte afaceri in care trebuie sa atragem clientii, trebuie sa ne folosim de impulsurile oamenilor, de latura cognitiva a personalitatii umane.

Din multe puncte de vedere e usor sa alegi tonul potrivit al discutiei daca esti fata in fata cu clientul, insa pe un website, trebuie sa generalizam putin si sa scriem continutul site-ului in asa fel incat sa „atinga” vizitatorul. Lucru ce nu este tocmai usor, fiindca pe langa capacitatea de a crea un website, unii clienti platesc firmele de web design si pentru crearea continutului, iar pentru a crea continut care sa impinga vizitatorul sa devina client sunt necesare si cunostinte de marketing, nu numai talent in design.

Pentru a stabili tonul, modul de abordare al vizitatorului de catre un site, trebuie sa avem in vedere urmatoarele aspecte:

Care este publicul tinta?

  • care e media de varsta a vizitatorilor;
  • localizarea lor: nationali, internationali, din mediul urban, din mediul rural;
  • ce tip de persoane sunt: conservative, etice, impulsive, precaute;
  • cel mai important: Ce doresc acestia de la noi;

Care este scopul site-ului?

  • E un portofoliu al muncii tale?
  • un website educativ?
  • Are de gand sa atraga clienti noi, e creat doar pentru actualii clienti? este o comunitate?

Aceste 2 repere ar trebui sa ne ghideze in procesul de webdesign si in realizarea continutului ce urmeaza a fi prezent pe website. Uitand care e publicul tinta sau scopul pentru care va fi creat site-ul, pentru multi suna ca ceva de neimaginat, insa vei ramane surprins daca ai sti cate site-uri sunt create fara a se tine cont de aceste aspecte.

Abordarea vizitatorului este direct proportionala cu procesul de web design si continutul prezent pe website. Daca dorim sa abordam un public tanar, studenti/elevi etc, atunc ne bazam pe un webdesign colorat, interactiv. Daca dorim sa atragem atentia persoanelor de peste 30 de ani, atunci folosim un webdesign simplist si bine organizat.

Vrei un website?

Cere o cotatie

Vrei sa discutam?

Contacteaza-ne