Succesul unui web design poate fi asigurat de respectarea unor principii generale. Din studierea eficacitatii diferitelor tipuri de web design intalnite in spatiul virtual s-au evidentiat o serie de principii de baza.
Impactul unui site asupra userului este cu atat mai puternic cu cat i se ofera un web design al paginii fluent, usor de citit, pe care poate identifica imediat produsul, serviciul sau informatia de care are nevoie. O structurare logica, cu manevrabilitate ridicata, conditionata si de capacitatile si abilitatile de folosire a internetului de catre userul targetat, va duce la dorinta lui de a gasi serviciul/ produsul dorit exact pe acel site care ii indeplineste cerintele. Cautarea eficienta, cu aranjarea pe categorii a produselor, un meniu usor de folosit, aranjarea paginii in functie de punctele de interes sunt cele care ii dau userului siguranta ca a gasit ceea ce cauta.
Textul si informatia coerent redate, intr-un limbaj accesibil nivelului intelectual al publicului-tinta, nu pot compune un mesaj complet fara un web atractiv, care sa le puna in valoare. Elementele grafice si aranjarea in pagina, alaturi de ceea ce detinatorul site-ului doreste sa promoveze, trebuie sa se adapteze celor pe care site-ul ii vizeaza. Imaginile descriptive, instructiunile video care se preteaza pe intentiile userului pot fi uneori mult mai utile decat supra-elaborat si excesiv imbracat in elemente dinamice, glossy sau tipator colorate.
Un web incarcat, desi poate in tendinte, nu e neaparat reteta succesului, mai ales daca “ascunde” informatiile esentiale. O multitudine de elemente dinamice, o abundenta de bannere, imaginile prea mari, plasate neinspirat, o oarecare “agresivitate” in promovarea site-ului, pot duce la scaderea interesului vizitatorului si indepartarea lui de pe site.
Cheia ca site-ul sa creeze, prin design si elementele sale, o interactiune cat mai comoda cu utilizatorul lui, accentuand beneficiile oferite, serviciile de calitate pe care vizitatorul le cauta, produsele care i se potrivesc cel mai bine, este de a crea un echilibru intre informatii si modul in care acestea sunt redate, in functie de profilul user-ului, a produselor oferite si a segmentului de piata vizat.
Se contureaza in zilele noastre idea ca un web bun semnifica strict ca site-ul arata bine, e abundent in culoare, miscare, sunet si stralucire, fara a mai pune accent pe essential, pe scopul de marketing sau de informare, pe ceea ce doreste utilizatorul sa obtina, nu doar sa vada. Ochii se delecteaza cu minunile noilor tehnici, dar cautarea este greoaie, informatia greu de asimilat, site-ul ineficient ca obiect al strategiei de vanzare.
Idealul de site sta in cautarea echilibrului prin stabilirea scopului principal al site-ului, vizarea publicului tinta si cercetarea continua a noilor strategii si tendinte in WWW, in vederea incadrarii in cerintele motoarelor de cautare si a mentinerii intre primele rezultate ale cautarilor – telul oricarui dezvoltator de solutii online si site-uri web.