icon phone phone_action +(40) 745 270 642 Incepe un proiect

Procesul de web site design la nivel international

line graphic
triangle graphic
Procesul de web site design la nivel international

Creatorii de web site design pot aborda mai multe metode pentru a adapta websiturile la utilizatori din puncte diferite de pe glob. In functie de targetul dorit a fi atins, conceptul de web site design  poate ingloba diverse aspecte astfel incat sa se poata adresa nu numai mai multor categorii sociale din aceeasi tara, dar si utilizatorilor din state diferite, de culturi si limbi diferite.

S-a demonstrat stiintific ca un utilizator de internet va fi mult mai deschis la a achizitiona un produs de pe internet sau a urmari o anumita pagina web daca aceasta atinge si cateva valori culturale ale acestuia, dar mai ales daca limba in care sunt redate informatiile este limba lui nativa.

Poate e imposibil ca un site sa poata fi tradus in toate limbile pamantului, dar nu e imposibil ca, cunoscand publicul tinta, dezvoltatorul de web site design sa faca in asa maniera incat sa prezinte continutul intr-o forma cat de cat adaptata caracteristicilor culturale si lingvistice ale userului.

Intr-o lume in care mijloacele de comunicare si transport au devenit tot mai accesibile, e pacat pentru marii comercianti care doresc extinderea afacerii proprii si pe internet sa nu beneficieze si sa nu profite de caracterul universal al World Wide Web-ului. Insa, un target extins presupune nu sacrificii la nivel de web site design, dar o pregatire prealabila si o structurare inca de la inceput a paginilor web avand in minte diferitele culturi din care vor proveni utilizatorii si limbile de circulatie in statele acestora.

Spre exemplu, in functie de tara din care provin, cumparatorii au anumite modalitati de a plati. Daca in Statele Unite marea majoritate va folosi un card de credit, in statele europene utilizatorii siturilor de comert online sunt obsinuiti sa plateasca la livrare sau prin ordine de plata. Daca toti acestia accepta pretul propus din start, asiaticii isi demonstreaza abilitatile de a se targui inclusiv in magazinele online. Toate aceste lucruri trebuie luate in seama la dezvoltarea unui web site design international astfel incat orice user sa simta ca situl i se adreseaza direct si se pliaza pe necesitatile si credintele lui.

Tot in functie de cultura se ia decizia asupra paletei coloristice a sitului, valorificand semnificatiile diferite ale culorilor in diferite tari ale globului. Limbile in care va fi tradus situl nu vor fi indicate, de regula, prin simbolurile steagurilor pentru ca mai multe state folosesc aceeasi limba oficiala (de exemplu canadienii, belgienii si francezii sunt vorbitori de limba franceza).

Multe simboluri pot fi specifice pentru un stat sau o cultura, dar fara nici o semnificatie pentru altele. Unitatile  de masura variaza, de asemenea, in functie de zona, nu toata lumea respectand, spre exemplu, sistemul metric. Tot referindu-ne la unitati de masura, putem aminti faptul ca un user va fi mult mai deschis la a face cumparaturile in moneda proprie tarii din care se trage, fiindu-i anevoios un permanent calcul al schimbului valutar pentru a-si puta da seama de valoarea fiecarui produs in parte.

Nu in cele din urma, se va respecta in web site design faprul ca unele culturi sunt mai deschise, mai informale, in vreme ce alti locuitori ai globului pot fi mai traditionalisti si mai greu de multumit.

Vrei un website?

Cere o cotatie

Vrei sa discutam?

Contacteaza-ne