icon phone phone_action +(40) 745 270 642 Incepe un proiect

4 sfaturi utile pe timp de criza

line graphic
triangle graphic
4 sfaturi utile pe timp de criza

Acum, pe timpul recesiunii economice, cea mai mare provocare pentru firmele de web design este cum sa atraga noi clienti si totusi sa-i pastreze si pe cei vechi. O parte din actualii clienti renunta la contractele de administrare/mentenata a site-urilor ce le detin, cei ce au mici afaceri locale nu sunt tocmai deschisi in a incepe proiecte in mediul online, iar clientii ce detin firme mari, branduri cu impact puternic pe internet, devin din ce in ce atenti la modul in care bugetul este cheltuit.

Astfel, ca si companie de web design, ce putem face pentru a ne mentine profiturile ridicate si clientii multumiti?

Verifica preturile

Daca primesti o multime de cereri de oferta si foarte multe din ele sunt respinse, atunci o mare parte din vina o poate avea pretul. Fie pentru ca nu stiu, fie pentru ca pur si simplu li se pare exagerat, foarte multe persoane nu mai sunt interesate de realizarea unui website dupa ce afla pretul acestuia.

Desi nu este tocmai recomandat sa stabilesti pretul in functie de competitie, pe timp de criza este bine sa te interesezi asupra pachetelor web ce le ofera concurenta si la ce preturi. Asta deoarece in general un client cand cere o oferta, nu o cere doar unei singure firme de web design, ci trimite mai mai multor agentii si in cele mai multe cazuri decizia finiala se bazeaza pe pret.

Mentine-ti profitul

Este la fel de important faptul sa faci bani, atat cat este si faptul sa te asiguri ca preturile tale sunt actualizate conform pietei. Este inutil sa micsoram pretul pentru crearea unui website daca nu vom mai dispune de buget incat sa ne permita sa platim personalul firmei. Pentru a-si mentine sau chiar a-si mari profitul, unele agentii apeleaza la campanii de marketing online. Aceste campanii presupun micsorarea pretului per proiect, dar au garantia ca vor avea proiecte in numar mult mai mare, iar la sfarsitul lunii profitul chiar ar putea fi mai ridicat decat in lunile precedente.

Ofera serviciile potrivite

Cu totii suntem de acord ca serviciile ce le oferim extra ne pot aduce un venit considerabil. De exemplu, noi, la un pachet de web design oferim si web hosting gratuit timp de 1 an de zile – lucru ce ne diversifica oferta si poate chiar atrage clienti, insa nu ne putem numi firma de gazduire web. Daca nu avem cunostinte avansate despre acest domeniu, noi il folosim doar ca serviciu extra si doar pentru site-urile mici ce nu sunt predispuse la rularea unor scripturi PHP foarte complexe. Asadar, asigura-te ca oferi serviciile pe care le stapanesti!

Nu fa din criza economica o scuza

Nu este recomandat sa avem pe website mesaje care sa scoata in evidenta faptul ca este criza, fiindca acest aspect pur si simplu va face omul sa nu cumpere. Cei ce vor servicii de web design, alegerea agentiei se bazeaza pe combinatia dintre reputatie, servicii si pret. In marea majoritate a cazurilor, cel din urma avand un impact majoritar.

Exista zeci sau chiar sute de lucruri marunte pe care le poti face pentru a salva bani si a ramane viabil in afacere pe timp de criza. Trebuie doar sa ai vointa necesara pentru a te implica si a lua deciziile potrivite.

Cel mai bun lucru pe care-l poti face este sa te folosesti de aceasta oportunitate pentru a-ti dezvolta calitatea serviciilor, iar treptat, cu siguranta iti vei largi aria de clienti.

Vrei un website?

Cere o cotatie

Vrei sa discutam?

Contacteaza-ne