icon phone phone_action +(40) 745 270 642 Incepe un proiect

Publicul-tinta in web site design

line graphic
triangle graphic
Publicul-tinta in  web site design

Principalul scop pentru un web site design este de a atrage vizitatori, utilizatori fideli sau cumparatori. In functie de profilul sitului, un web site design se construieste avand in minte utilizatorul.

Tot ce se contruieste intr-un web site design e dedicat userului. Plecand de la ideea websitului (o afacere, o retea de socializare media, un blog de gatit sau o comunitate de un anumit profil), aspectul si functiile acestuia vor fi in asa fel armonizate incat sa-i satisfaca utilizatorului niste necesitati, sa-l faca sa doreasca sa revina pe un anume site, convins ca mereu va gasi acolo ceea ce cauta.

De aceea, de la estetic pana la functional, totul trebuie sa aiba o calitate superioara si sa fie adaptat strict pe cerintele clientului.

Este o cerinta de baza la debutul oricarui web site design sa se cunoasca piata. Nu estimativ, nu la nivel de parere ci prin sondaje, testari, studii de piata. Acestea pot dezvalui necesitatile utilizatorilor, tipologiile implicate, clasele sociale din care provin, varstele dominante. De asemenea, concurenta si impactul ei asupra targetului trebuie evaluata in detaliu, astfel incat sa nu existe suprize sau neconcordante, sa se gaseasca la orice moment o explicatie e succesului sau esecului si sa poata fi luate masuri tintite pentru redresare.

Ar fi recomandata, desi arareori este si folosita aceasta metoda, testarea in fazele inetremediare ale dezvoltarii unui web site design pe exponenti ai publicului targetat, pentru a putea fi  evaluate diversele sectiuni si abordari, ceea ce are un impact pozitiv si lucrurile care nu confera incredere si nu au perspective de succes.

Ideal e ca echipa care dezvolta un web site design sa gandeasca in avans ceea ce va gandi utilizatorul la prima interactiune cu situl, sa ii anticipee dorintele si actiunile in asa fel incat sa asigure o interactiune facila utilizator – site si sa poata preveni eventualele nemultumiri.

Grupele de piata carora li se adreseaza site-ul in sine pot fi evaluate din punct de vedere al categoriilor sociale din care provin (limbajul trebuie adaptat acestora), tipului de activitate pe care o intreprind (siturile cu profil juridic, de exemplu, se adreseaza persoanelor care muncesc in acest mediu si trebuie, prin urmare, sa abordeze un stil simplu, sobru, cu putine elemente dinamice), posibilitatilor materiale (un site de comert online cu produse exclusiviste nu va arata niciodata ca un minimarket pentru persoanele cu venituri minime). Se iau in calcul valorile culturale ( anumite culturi sunt mai rezervate, altele mai deschise la inovatie), grupele de varsta (un site pentru copii nu va avea adresabilitate ridicata la adulti) si abilitatile de folosire a calculatorului si a mediului web (daca intervalul de piata propus este extins, functionalul trebuie sa fie accesibil si celor mai nepriceputi in a folosi calculatorul).

Orice actiune a userului trebuie sa devina previzibila astfel incat sa se preintampine prin web design eventualele erori sau probleme de navigare.

Toate studiile se vor reflecta apoi asupra designului si structurii sitului, astfel incat un utilizator propus se va simti confortabil in manevrarea si manipularea paginii web si va dori sa revina si pe viitor.

Vrei un website?

Cere o cotatie

Vrei sa discutam?

Contacteaza-ne