Ca programatori sau web designeri orice proiect la care lucram are anumite scopuri si necesitati. Dar un scop general ce il avem in minte pentru crearea fiecarui website este sa lasam o anumita impresie persoanelor ce intra pe acel site, dorim ca acesta sa fie memorabil.
O experienta amuzanta este de multe ori una placuta, iar o experienta placuta se intampla adeseori sa fie memorabila. Astfel putem deduce ca pentru a crea un site cu un web design memorabil, trebuie sa realizam un website cu tenta amuzanta si interactiva. Astazi vom analiza si voi sugera cum sa adagam putin amuzament in web designul unui website astfel incat acesta sa fie mai interactiv si cu putin noroc, sa se bucure de succes.
Poate ati auzit de teoria amuzamentului, cunoscuta The Fun Theory, o initiativa pornita de cei de la Volkswagen. O echipa ce avea drept scop sa dovedeasca faptul ca daca facem un lucru mai amuzant acesta este mai apreciat, a inceput sa faca tot felul de experimente, printre care si un experiment denumit „Scarile pian”, experiment in care echipa a dat putina viata scarilor statice in schimbul scarilor rulante.
Dupa cum vedeti si in video, teoria amuzamentului a functionat de minune. La fel se intampla si in web design si mai in toate lucrurile in general. Folosind amuzamentul pentru a crea o experienta a vizitatorului placuta, putem imprima vizitatorului nu numai o experienta amuzanta dar si memorabila, putand chiar sa povesteasca altora despre site-ul nostru.
Prin amuzament, nu ma refer la a face din website unul plin de imagini amuzante si bancuri prin care sa bucuram vizitatorul, ci ma refer la a lega elementele de web design intre ele intr-o maniera placuta si amuzanta, dar nu lipsita de profesionalism. Ideea este sa stim cum sa legam elementele intre ele si cat de amuzante pot fi pentru vizitatori, unde sa adaugam acele elemente si mai ales sa stim sa pastram modestia si, sa ne bazam pe interactiunea vizitatorilor cu acele elemente de web design.
Pe site-ul nostru, se pot observa sus, acei norisori miscatori, acele animalute, care, normal nu au relevanta cu web designul, cu domeniul de activitate al firmei, insa aceste elemente de design imbinate cu culorile vii de pe website, creeaza vizitatorului o stare de bine, o placere in navigare.
 Conteaza si cum abordam vestile rele. O pagina ce se regaseste pe majoritatea site-urilor web e bine cunoscuta pagina de „eroare 404”. Aceasta pagina apare cand un vizitator intra pe site-ul nostru si pagina pur si simplu este inexistenta. Asta fie ca pagina a fost stearsa, fie ca utilizatorul a scris gresit numele paginii. Adaugand acestei pagini web putin amuzament, adaugand ceva iesit din comun, vom transforma o situatie frustranta in una amuzanta. Pentru noi, cei de la VeryCreative, este important sa scoatem un zambet de pe buzele vizitatorilor.
Conteaza si cum abordam vestile rele. O pagina ce se regaseste pe majoritatea site-urilor web e bine cunoscuta pagina de „eroare 404”. Aceasta pagina apare cand un vizitator intra pe site-ul nostru si pagina pur si simplu este inexistenta. Asta fie ca pagina a fost stearsa, fie ca utilizatorul a scris gresit numele paginii. Adaugand acestei pagini web putin amuzament, adaugand ceva iesit din comun, vom transforma o situatie frustranta in una amuzanta. Pentru noi, cei de la VeryCreative, este important sa scoatem un zambet de pe buzele vizitatorilor.

Implementarea amuzamentului in web designul unui website nu este ceva nou, Google se foloseste de acest aspect de foarte mult timp, prin bine cunoscutele „doodle”, acele imagini de pe prima pagina din Google, care se schimba in functie de anotimp, sarbatoare, zi importanta, etc. Acestea sunt facute pentru a oferi utilizatorului o experienta placuta, poate chiar pentru a-i smulge un zambet. Google plaseaza imaginile amuzante dar fara a distrage vizitatorul de la scopul sau. Numai asa putem crea un website eficient, dar in acelasi timp si amuzant.
Avand un web design de calitate, acesta va intari mesajul si scopul site-ului. Multi designeri vor afirma ca multe site-uri pur si simplu nu isi permit sa puna elemente de web design amuzante, asta fie ca sunt site-uri corporative or vor sa denote incredere utilizatorului. Partial adevarat, cu putina creativitate putem oferi toate cele 3 calitati pe care orice webmaster le doreste de la site-ul sau: Profesionalism, Incredere, Interactivitate.
O experienta web ce este doar tipica, oferind vizitatorului informatii si..atat, nu este cu nimic mai memorabila decat observarea unui Logan alb mergand pe strazile Bucurestiului. Dar daca Loganul are o culoare exotica? Un verde aprins, sau un galben auriu? Atunci se face remarcat, iar persoana ce l-a vazut il va tine minte si cand va avea oportunitatea va povesti prietenilor despre acel model Dacia Logan colorat ciudat – turquoise.
Sper ca acest articol v-a facut sa intelegeti creativitatea in web design si cat de importanta este pentru vizitatorii unui website.
