icon phone phone_action +(40) 745 270 642 Incepe un proiect

Greseli in web designul paginii “Call To Action”

line graphic
triangle graphic
Greseli in web designul paginii “Call To Action”

In articolele precedente am specificat cum un website cu un web design de calitate nu se poate bucura de succes fara o optimizare SEO pe masura. Insa de multe ori se intampla si invers, exista optimizarea SEO, iar web designul pare de calitate, e atragator, e frumos, dar nu instiga viziatotul sa cumpere, sa actioneze.

Un web designer, pe langa talentul la desen si creativitatea sa, trebuie de asemenea sa aiba si cunostine de baza legate de marketing si de cum se vinde un produs. Asta daca e un web designer ce se ocupa singur  de crearea unui site, caci la firmele de web design profesionale un website trece prin mana a 3-5 oameni, pana a fi finalizat. Paginile cunoscute drept „call to action” fac diferenta in conversia unui website, ele servesc scopului  unui website si anume, aducand vizitatorul in punctul in care doreste proprietarul siteului.

Pentru a ne imbunatati abilitatile in a crea pagini care sa instige la actiune (sa cumpere, sa dea click, sa se inregistreze, etc) voi enumera principalele greseli ale web designer –ilor ce au impact asupra vizitatorului si cum trebuiesc acestea tratate:

Un buton „call to action” neremarcabil.

Un buton „call to action” isi indeplineste scopul cu usurinta daca este diferit fata de designul general al paginii. Cu cat este mai „iesit din comun” cu atat va provoca vizitatorul sa actioneze. Butoanele de „call to action” asemanatoare designului  general al site-ului nu vor reusi niciodata sa aiba o rata de conversie ca cele provocatoare, care pur si simplu se fac remarcate. Si in viata reala, mergand pe strada spre serviciu, vei trece pe langa o multime de oameni, iar majoritatea sunt sigur ca au geci de culoare inchisa – negru, gri, albastru inchis, poate nici unul din ei nu iti va atrage atentia, insa cand vei vedea deodata un personaj cu o geaca colorata galben aprins, nu numai ca iti vei indrepta putin atentia spre acea geaca, dar te vei uita si la fata respectivei persoane, sa vezi cine ar putea purta o geaca asa exotica. La fel si cu butoanele de „call to action” – ele trebuiesc sa fie remarcabile, incat vizitatorul nu doar va observa ca sunt colorate diferit, dar va da si click sa vada ce e in spatele acelui buton.

Paginile dezorganizate.

Nu avem nici un dubiu cand afirmam ca un website cu un web design frumos, atrage atentia vizitatorului. Un web design frumos se intampla de multe ori sa fie unul simplist, tocmai de aceea multi designeri abordeaza un stil minimalist, cu cat mai putine imagini si cat mai putine culori, dar aranjate intr-o maniera placuta. O pagina „call to action” ideala trebuie sa mentina de asemenea o structura simplista, un logo profesional, un text ce are impact, niste imagini relevante si un buton care sa instige vizitatorul sa actioneze, un buton remarcabil.

Background care distrage vizitatorul.

Un web design care sa incorporeze culorile brandului in pagina de „call to action” este o buna strategie de marketing, insa exagerarea in pagina „call to action” cu elemente descriptive ale firmei ne va face mai mult rau decat bine. Pagina „call to action” trebuie sa fie subiectiva si instigatoare, nu o reclama a propriei companii.

Aceeasi informatie relatata in alte cuvinte.

Un vizitator intelge excesul de informatii si explicarea aceluiasi lucru prin alte cuvinte. Vizitatorul nu trebuie tratat ca o persoana ce intelege greu lucrurile. Trebuie sa fim subiectivi si expliciti.

Prea multe linkuri.

Prea multe linkuri pe pagina „call to action” va descuraja vizitatorul sa actioneze, dupa cum am zis mai sus, acesta vrea informatii subiective si nu prea multe pe langa subiect sau prea multe referinte.

Neatribuind atentie acestor detalii cand realizam designul paginii „call to action” inseamna pierderea sansei de a converti vizitatorul in client, care e cel mai rau lucru ce se poate intampla pentru proprietarul unui website. Sper ca aceste sfaturi va vor fi folositoare in procesul de web design al paginii care are scopul de a vinde un produs sau serviciu.

Vrei un website?

Cere o cotatie

Vrei sa discutam?

Contacteaza-ne