icon phone phone_action +(40) 745 270 642 Incepe un proiect

Stabilirea telului unui web site design

line graphic
triangle graphic
Stabilirea telului unui web site design

Ca etapa pregatitoare in debutul unui web site design se recomanda stabilirea scopului website-ului. Un web site design se adreseaza utilizatorului, dar acopera atat nevoile lui cat si cele ale posesorului paginii web. Definirea acestor necesitati conduce spre succes.

Un site poate ocupa spatiu virtual cu mai multe scopuri: fie informativ, de prezentare, de comert, de socializare media, ca portofoliu si CV, sau ca simpla sursa de distractie, realizarea lui porneste de la un tel si urmareste atragerea  utilizatorilor pe baza scopului lor propriu.

De aceea, cand se porneste la drum pentru crearea unui web site design se au in vedere cele doua perspective: a celui care foloseste website-ul ca instrument al afacerii sale si a celui care il viziteaza pentru a-si indeplini niste necesitati.

Un bun manager de proiect de web site design va cauta sa afle inca din start ce tip de site doreste clientul, ce afacere sau ce tip de activitate dezvolta si in ce fel il va ajuta prezenta in spatiul virtual. La un chestionar bine pus la punct, clientul va oferi detalii pretioase care conduc la creionarea scopului si chiar a publicului caruia i se va adresa. Site-ul va oferi un instrument de afaceri direct, prin intermediul comertului online, sau indirect, oferind doar o prezentare a serviciilor si produselor, detalii complete de contact, orar de functionare sau alte detalii care ar putea sa-l intereseze pe vizitator. O revista online, de exmplu, poate fi o unealta de promovare a versiunii tiparite, dar mai ales un instrument de publicitate prin plasarea de bannere platite sau prin reclame pe produse cu linkuri chiar catre magazin virtual de unde pot fi achizitionate. O comunitate online isi doreste cat mai multi vizitatori si utilizatori pentru prestigiu, pentru dominarea sectorului de profil, dar, probabil, si pentru promovarea unor parteneri, tot in scopul atragerii de resurse financiare. Nu toate website-urile au ca scop primordial banii, dar majoritatea se doresc pe primele locuri in motoarele de cautare.

Cum comertul online s-a dezvoltat enorm, pentru unii afaceristi un magazin virtual a devenit o alternativa ieftina la magazinul real care ocupa un spatiu, necesita plata unei chirii sau a unor impozite si taxe suplimentare.

Urmatorul pas in constructia unui web site design  e definirea targetului prin raspunsul la intrebarea: cu ce il poate ajuta website-ul pe utilizatorul de web? De multe ori acesta intrebare ramane uitata si site-ul nu mai reuseste sa-si atinga telul, omitand cel mai important pion in intregul proces: userul.

Userul va cauta pe un site: detalii despre produse, detalii despre servicii, solutii la diverse intrebari, fie de sanatate, fie de tehnica, va achiziona produse sau pur si simplu isi cauta o comunitate de prieteni virtuali in care sa se integreze. Bazat pe studii de profil anterioare desfasurarii procesului de web site design, un site va deveni de succes in momentul in care va sti sa ofere si sa prevada ce cauta userul.

Vrei un website?

Cere o cotatie

Vrei sa discutam?

Contacteaza-ne