Cum sa va alegeti strategia de dezvoltare pe mobil?

Categorie: Press

Proliferarea dispozitivelor mobile prezinta oportunitati mari pentru proprietarii de afaceri, dar revolutia mobila ridica o noua intrebare: “Am prezenta pe mobil – dar am tipul corect de prezenta?” Daca ati auzit zvonuri despre optimizare pentru mobil, ar fi bine sa incepeti sa ascultati, deoarece acestea vor lua o amploare din ce in ce mai mare. Dar nu fiti descurajati. Identificarea celei mai bune strategii pentru mobil pentru afacerea dvs. este pur si simplu o chestiune de a identifica abordarea corecta.

Optiunea nr 1: Aplicatii mobile

Aplicatiile sunt descarcate si instalate pe dispozitivul mobil al utilizatorului, fara vreun browser necesar. Cele trei magazine de aplicatii principale – Apple, Android si Blackberry – opereaza in moduri similare, dar variaza in ofertele lor. Aplicatiile isi pot lua continutul direct de pe Internet, similar cu un site web mobil, dar, de asemenea, ele pot descarca date pe dispozitivul mobil al unui utilizator, stocand la nivel local informatii si facand acel continut disponibil offline.

Alegeti aceasta optiune

Daca aveti nevoie sa folositi capacitatile hardware a telefoanelor mobile, aplicatiile sunt singura varianta. Aveti de gand sa folositi accelerometrul unui telefon? Sau GPS-ul incorporat? Aveti nevoie de o modalitate perfecta de a accesa camera foto a unui telefon si de a face distribuirea de fotografii si mai usoara? Luati notite de la Instagram si Pinterest, si construiti o aplicatie.

De asemenea, aplicatiile sunt valoroase in cazul in care conexiunea WiFi devine indisponibila. Cu o aplicatie, clientii pot accesa continutul dvs. chiar daca acestia nu se afla in raza semnalului de internet. Aplicatiile sunt utile pentru jocuri casual (Angry Birds) precum si pentru site-uri de e-commerce, cum ar fi Amazon si Gilt. In cele din urma, aplicatiile ofera optiuni de criptare mai avansate chiar decat site-urile cele mai sigure.

Renuntati la aceasta optiune

Aplicatiile au nevoie de o descarcare initiala, ceea ce inseamna un pas suplimentar pentru utilizatori. De-a lungul utilizarii, upgrade-urile vor necesita descarcari suplimentare. Si, spre deosebire de site-urile mobile, aplicatiile pot avea costuri. De asemenea, ele tind sa fie mai costisitoare si consumatoare de timp pe partea de dezvoltare. Daca nu aveti prea mult timp sau bani, sau in cazul in care obiectivul dvs. final este de a fi expusi unui public cat mai larg posibil, incepeti cu un site web mobil.

Optiunea nr 2: Site-uri pentru mobil

Daca firma dvs. are un site web standard, felicitari: acesta poate fi accesat de catre un dispozitiv mobil. Din pacate, nu exista garantii ca va fi si estetic. Utilizatorii s-ar putea sa se confrunte cu perioade lungi de incarcare, animatie flash care nu functioneaza, grafica defectuoasa. Un site pentru mobil ocoleste aceste capcane, deoarece este proiectat special pentru ecrane portabile si ecrane tactile. Atunci cand vizitati un site pentru mobil, veti spune la revedere URL-urilor si veti fi redirectionat catre o adresa “m.website.com”.

Alegeti aceasta optiune

Aceasta este optiunea perfecta pentru dumneavoastra in cazul in care aveti nevoie sa livrati continut simplu la un dispozitiv mobil in cadrul unui anumit buget. In cazul in care continutul de pe site-ul dvs. depinde de localizarea imediata a unui utilizator, ar trebui sa aveti un site web mobil complet functional. Aceasta este un optiune obligatorie mai ales daca afacerea dumneavoastra functioneaza in primul rand cu o aplicatie mobil, cum ar fi Yelp sau Urbanspoon, si doriti sa imitati o aplicatie atunci cand cineva ajunge pe site-ul dvs. de pe un dispozitiv mobil.

Renuntati la aceasta optiune

Ganditi-va la un site mobil ca si versiunea Cliff Notes a site-ului dvs. standard. Ar trebui sa fie utilizat numai pentru actiuni simple, cu accesul la cele mai importante detalii, oferind in acelasi timp un buton care trimite la site-ul complet. Daca nu se poate rezuma continutul in cateva sectiuni de baza, un site optimizat pentru mobil probabil nu este potrivit pentru dumneavoastra.

Optiunea nr. 3: Design complet receptiv

In esenta, design-ul complet receptiv permite o tranzitie insesizabila intre web, tablete si dispozitive mobile, fara a pierde nici un continut. Acesta se bazeaza pe “interogari” agile ale media. Dezvoltatorii Web specifica un tip de media (de exemplu, un anumit tip de ecran), precum si o anumita conditie (de exemplu, latimea, inaltimea sau orientare continutului). Interogarea media combina tipurile si conditiile pentru a specifica modul in care continutul web va aparea pe acel dispozitiv. De exemplu, atunci cand vizualizati site-ul companiei dvs. de pe un desktop, continutul poate aparea in doua coloane. Daca vizualizati acelasi site de pe un ecran mai mic, continutul se poate condensa intr-o singura coloana. Veti sti ca un site este pe deplin receptiv daca micsorati fereastra browser-ului si vedeti imagini, module si butoane redimensionandu-se automat.

Alegeti aceasta optiune

Daca trebuie sa reflectati acelasi continut pe care v-ati astepta sa-l vedeti pe un desktop, a folosi un design receptiv are sens. Site-uri mobile si aplicatiile ofera adesea continut diferit sau condensat; design-ul receptiv mentine continutul dvs., dar optimizeaza formatul in care acesta apare. Daca puteti face aceasta investitie, acesta este cel mai bun mod de a face continutul accesibil pe o varietate de telefoane mobile si tablete.

Renuntati la aceasta optiune

Afacerea dumneavoastra poate fi de fapt mai potrivita pentru o experienta mobila minimalista. Utilizatorii de telefoane mobile care acceseaza site-uri de restaurant, de exemplu, nu trebuie sa cunoasca personalul sau sa citeasca istoria restaurantului – au nevoie doar de o poza cu meniul. De asemenea, servicii de turism sau site-uri de revizuire, cum ar fi TripAdvisor, nu au nici un motiv de a oferi utilizatorilor de servicii mobile un web site complet. Pentru multe tipuri de afaceri, design-ul complet receptiv poate fi nejustificat.

Design-ul complet receptiv ar putea deveni, in cele din urma, cea mai buna practica, avand in vedere ca folosim dispozitive din ce in ce mai diferite, altele decat calculatoarele, pentru a accesa Internetul. La un moment dat, va fi mai usor si mai ieftin – indiferent de domeniul de afaceri – sa proiectezi un singur site web care este pe deplin optimizat pentru toate tipurile de dispozitive, decat sa optimizezi experienta mobila pentru fiecare dispozitiv. Dar numai dumneavoastra puteti spune daca afacerea dumneavoastra a ajuns la acest punct.

Sursa: http://www.inc.com


Share