icon phone +(40) 745 270 642 Incepe un proiect

Optimizare SEO – Criterii

line graphic
triangle graphic
Optimizare SEO – Criterii

Bineinteles ca nimeni nu poate prezice viitorul incat sa afirme cu exactitate ce vor face motoarele de cautare in urmatorii ani. Insa ce putem face este sa ne uitam in urma, analizand modificarile facute, schimbarile de algoritm ce au avut loc in decursul anilor si astfel, putem estima ce se va intampla pe viitor, putem estima, enumera anumiti factori ce vor conta in optimizarea SEO a unui website si peste  de zile. Adadar, in acest post voi enumera principalii factori ce vor influenta cautarile si urmatorii ani.

Continutul e cheia

Odata cu update-ul Google Panda, multe site-uri au sarit din primele pozitii ale motorului de cautare, insa ce a facut Google a fost doar livrarea unor rezultate mai relevante. Acum, majoritatea marketerilor si firmelor ce se ocupa de web design si optimizare SEO stiu ca textului prezent pe website i s-a atribuit o importanta mult mai mare si asa va ramane o lunga perioada de timp. De ce afirm acest lucru? Pentru ca principalul scop al motoarelor de cautare este sa produca bani, iar ei nu pot face bani daca oamenii renunta la serviciile lor, daca utilizatorii sunt nemultumiti de rezultatele afisate in cautari. Tocmai din acest motiv, motoarele de cautare vor incerca sa livreze rezultate cat mai relevante si vor scoate din index acele site-uri spamm sau cu duplicate content.

Google si celalalte motoare de cautare inca nu au gasit solutia potrivita pentru a elimina site-urile irelevante din cautari, insa se lucreaza la acest lucru, iar cand ziua va veni, continutul va avea un loc fruntas in procesul de optimizare SEO.

Backlinkurile naturale intotdeauna ne vor avantaja

Multi webmasteri folosesc tehnici mai putin curate, bazandu-se foarte mult pe numarul backlinkurilor si mai putin pe calitatea acestora. Daca vom cauta putin mai amanuntit, cu siguranta gasim pe internet tot felul de oferte, de pachete de linkuri $15 – 5000 de backlinkuri. Acum 2-3 ani, da era ok, functiona, insa acum, aceasta strategie nu mai are o influenta pozitiva in procesul de optimizare SEO al unui website, ba mai rau, paote chiar sa ne influenteze negativ.

Acum, problema se pune: Cum facem rost de linkuri naturale catre website? Raspunsul la aceasta intrebare ni-l asigura factorul nr.1. Daca noi avem continut unic, original si interesant pe website, atunci linkurile vor incepe sa vina, fiindca persoanele interesate de subiect, persoanelor ce le-au placut ceea ce au gasit pe website, vor scrie despre noi pe blogurile lor, vor da share in retelele de socializare, etc.

Cautarile pesonalizate vor avea intaietate

Pe la inceputul acestui an s-a facut mare valva cu Google Plus. Celebra firma americana a lansat acest program care, pe langa rezultatele afisate in mod normal pe Google, mai afiseaza si rezultate pesonalizate in partea dreapta. Nu s-a insistat prea mult pe acest proiect si deocamdata functioneaza doar pe .com, adr nu functioneaza cum ar trebui ci avem in dreapta sugestii „adaugate” nu relevante. Insa, puterea cautarilor personalizate se vede cand facem o cautare, fiind logati in contul de la Google. Fie ca e G+, Youtube, Gmail sau oricare altul. Daca navigam fiind logati pe acel cont, Google stocheaza informatiile, tine cont de adrese la care noi am dat +1, tine cont de adresele pe care le-am vizitat, etc, afisandu-le in urmatoarea noastra cautare, in primele pozitii. Adica, daca noi navigam pe internet, si suntem logati in contul G+, cautam pe google „web design” si ajungem pe site-ul VeryCreative(aflat pe la sfarsitul clasamentului de ep prima pagina), iar fiindca ne-a placut site-ul dam un +1, data viitoare cand vom cauta pe Google „web design”, site-ul VeryCreative nu va mai aparea la sfarsitul clasamentului, ci va apareaa primul. La asta se refera cautarile personalizate.

Un web design dinamic

Deoarece navigarea doar de pe computere Desktop a incetat de mult timp, website-urile vor avea vizitatori atat de pe desktop pc, laptopuri, telefoane mobile, tablete, etc, incat pentru a se afisa website-ul intr-un mod in care acesta sa poata fi inteles cu usurinta de vizitator, e nevoie de un web design dinamic, adaptabil dupa fiecare tip de utilizator in parte.

Retelele de socializare

Deoarece retelele de socializare sunt populate de utilizatori ce interactioneaza, motoarele de cautare vor tine cont din ce in ce mai mult de recomandarile acestora. Astfel, un website de care se vorbeste mult in retelele de socializare va fi avantajat in rezultatele cautarii.

Din punctul meu de vedere, acestia sunt factorii principali pe care trebuie sa ne bazam in procesul de optimizare SEO al unui website.

Vrei un website?

Cere o cotatie

Vrei sa discutam?

Contacteaza-ne