icon phone phone_action +(40) 745 270 642 Incepe un proiect

Psihologia culorilor in web design

line graphic
triangle graphic
Psihologia culorilor in web design

Un element de baza in crearea unui web design expresiv este culoarea. Partea vizuala a oricarui web design porneste de la o schema de culoare de baza, esentiala in a conferi un stil unic paginii web.

Odata cu explozia de pagini care au impanzit internetul, incep sa se contureze stiluri si combinatii de culori caracteristice diverselor profiluri de situri.  Un web design isi va exprima scopul atat prin informatia transmisa textual cat si printr-o combinatie de culori adecvata, care va pune in valoare mesajul care se doreste a fi transmis. Se defineste o adevarata psihologie in alegerea schemei de culoare, bazata si pe conceptiile culturale, educatia si personalitea utilizatorului targetat, intrucat s-a demonstrat stiintific actiunea culorii la nivelul subconstientului uman.

Impactul primar al unui website asupra utilizatorului de internet  este cel la nivel vizual, definitorii fiind, in primele momente, imaginea de fundal, headerul, caracteristicile textului si titlurile. De aceea, in procesul de web design se pune accent sporit pe partea alegerii schemei de culori in vederea realizarii unei palete perfecte si in concordanta cu continutul si functionalitatile sitului, care ii va promova caracteristicile, nu i le va ascunde.

Rosul, spre exemplu, va capta atentia imediat, fiind o culoare potrivita pentru siturile de gastronomie (se presupune ca stimuleaza apetitul), dar si pentru cele de actiune si aventura. Ramane cunsoscut ca si culoarea pasiunii si poate fi inglobat in schema vizuala a unui site de gen.

Albastrul este cunoscut ca o culoare ce induce calm, incredere, calitate si profesionalism. Este frecvent folosit pentru paginile de business, pentru a-i da brandului o imagine sobra si durabila,  dar si in presa online, conferind seriozitate si putere.

Verdele este culoarea naturii, inspira calm si relaxare, de aceea se regaseste frecvent in paginile de sanatate, protectie a naturii, farmaceutice si altele de profil. Totodata, si siturile financiare adopta tonuri de verde pentru ca este si culoarea banilor.

Oricat de monotona ar parea combinatia de text negru pe fundal alb, va fi mereu in trend pentru ca este, totusi, cea mai putin obositoare pentru ochi si cea mai lizibila. De aceea, un fundal alb, simbol al simplitatii, poate fi uneori cheia pentru a da paginii web stil, rafinament si seriozitate si pentru a face ca informatia transmisa prin text sa ajunga rapid si fara a fi perturbata de alte elemente vizuale deranjante.

Daca negrul creaza mister si il regasim in situri mai sobre, galbenul este purtator de optimism si invita la  joaca, amuzament, ca si portocaliul care face parte din schema tipica de culori a siturilor dedicate tineretului, fiind reconfortant si energizant.

Se folosesc numeroase alte culori, tonuri si nuante pentru a transmite mesajul, dar cele de baza raman definitorii pentru a-i conferi brandului un stil unic ce transmite incredere,  profesionalism si orientare catre client.

Vrei un website?

Cere o cotatie

Vrei sa discutam?

Contacteaza-ne