icon phone phone_action +(40) 745 270 642 Incepe un proiect

Optimizare SEO pentru imagini

line graphic
triangle graphic
Optimizare SEO pentru imagini

Marea majoritate a webmasterilor isi indreapta atentia spre bune rezultate in cautarile organice pe anumite cuvinte cheie si nu tin cont deloc de cautarile dupa imagini. Foarte multa lume cauta pe Google si imagini, iar traficul adus din imagini poate avea o buna influenta asupra site-ului.

In acest articol vom analiza importanta folosirii imaginilor pe un website si cum sa le optimizam pentru o buna pozitionare in motoarele de cautare, incat sa avem beneficii reale de pe urma lor.

Imaginile deservesc 3 scopuri importante ale site-ulu/blogului fiecaruia dintre noi. In primul rand impart textul, dand articolului un design mai placut si chiar mai aerisit. Persoanele ce navigheaza pe internet sunt atrase de articolele ce contint imagini. Un articol lung si numai text este mult mai obositor si mult mai greu de citit. Multi vizitatori care intalnesc un articol compus numai din text si fara spatii sau poze care sa il structureze prefera sa nu-l citeasca.

Al doilea avantaj in folosirea imaginilor il constituie aspectul paginii. O buna combinatie intre o imagine de calitate, web design si continut, da un aspect mult mai frumos paginii. O imagine de slaba calitate in schimb denota lipsa de profesionalism si chiar poate dauna website-ului.

Al treilea avantaj tine de optimizarea SEO a imaginilor. De exemplu daca scriem un articol despre copii, cu o buna optimizare a imaginilor, tinand cont de atributul „ALT” de numele principal al imaginii si de o mica descriere a acesteia, ce se poate face din panoul de administrare, atunci exista o mare posibilitate ca atunci cand cineva cauta pe Google imagini cu copii sa o gaseasca si pe noastra, fiind nevoit sa intre pe website si in cele din urma putand fi chiar atras de articol.

Cum optimizam o imagine!?

Din moment ce avem imaginea in computer, aceasta trebuie redenumita. Motoarele de cautare nu-si pot da seama ce reprezinta o imagine daca noi nu le spunem. Interesul nostru e sa o denumim tinand cont atat de optimizarea SEO cat si de ceea ce reprezinta aceasta. Trebuie sa evitam sa punem imagini ce au denumiri precum „IMG4012.jpg” fiindca o imagine denumita astfel nu e nici pe departe descriptiva. Cum in cazul nostru am luat exemplu un articol despre copii, vom redenumi imaginea „copii-veseli.jpg” sau in functie de cuvintele cheie pe care vrem sa o optimizam. Observati ca nu am folosit „sublinia” ci am folosit „cratima” deoarece motoarele de cautare tind sa faca diferenta. Daca foloseam copii_veseli.jpg motoarele de cautarea vedeau numele imaginii ca fiind „copiiveseli”, pe cand folosirea cratimei il face sa inteleaga ca-s doua cuvinte separate. Pentru a vedea exemple de articole pentru copii cu imagini bine optimizate accesati http://www.mamicamea.ro – un website in care autorul se bazeaza destul de mult pe optimizarea imaginilor.

Etichetarea imaginilor prin atributul ALT este poate un aspect mai important decat redenumirea acestora. Trebuie sa folosim atributul ALT si Title pentru a descrie imaginea cat mai bine bazandu-ne atat pe cuvintul cheie vizat cat si pe ceea ce reprezinta imaginea. In exemplul luat de noi in care scriem un articol despre copii, putem da cu incredere titlul imaginii astfel” Copii veseli tinandu-se de mana”. Aici nu trebuie sa folosim cratima sau alte semne grafice ori liniute. Spatiul este indeajuns.

Este bine sa optimizam imaginile pentru a capta mai multi vizitatori, insa nu trebuie sa folosim cuvintele cheie in exces in denumirea acestora. Pentru a beneficia de o buna optimizare SEO a imaginilor trebuie sa incercam sa le mentinem denumirea scurta si obiectiva si sa evitam cuvintele de legatura precum „si”, „sau”, „de”, etc.

Un alt factor determinant in pozitionarea imaginilor in motoarele de cautare il reprezinta pozitia imaginii in articol. Pentru ca o imagine sa aiba o pozitie de top in cautari, aceasta trebuie sa fie inconjurata de text. O imagine ce apare in centrul articolului, avand toate atributiile enumerate mai sus completate, va avea un rezultat mult mai bun in cautari decat o imagine pusa la inceputul articolului, inaintea textului.

Folosind imagini de calitate in articolele de pe blog si optimizandu-le conform criteriilor enumerate mai sus, blogul va deveni mai aspectuos si mai usor de gasit de catre Google, incat vom primi vizitatori atat din cautarile organice asupra cuvintelor cheie cat si din cautarile de imagini, lucru care va fi apreciat atat de motoarele de cautare cat si de vizitatori.

 

Vrei un website?

Cere o cotatie

Vrei sa discutam?

Contacteaza-ne